czwartek, 10 lipca 2014

BURACZKI NIE DLA KACZKI ...z winem ,lawendą,tymiankiem i rozmarynem :)

 Kto lubi surowe buraki to ten przepis jest dla niego :) Ale jeżeli wolicie obgotowane buraki to również będą smaczne. Buraki są chrupiące i takie też były po nocy spędzonej w lodówce.Do zdjęcia ułożyłam buraki na talerzu jak carpaccio ,ale najlepiej smakowały wymieszane ze wszystkimi składnikami.Odrobina listków lawendy i spora ilość rozmarynu ,tymianku i czerwonego wina  jak i octu truskawkowego bardzo ładnie uzupełniły się smakowo.

PRZEPIS:
na 2osoby

3 młode podłużne buraczki(można użyć innych)
Ser biały typ feta (tutaj przepis na domowy ser typu feta)
śliwki ,lub wiśnie czy czereśnie
płatki migdałowe
MARYNATA:
 1 część octu truskawkowego(tutaj) można użyć balsamiczny lub każdy ,który smakuje
3 części oleju rzepakowego
2 -3 łyżki czerwonego wina
6 szt. listków lawendy lekarskiej (nie macie nie dajecie)
Sporo igiełek rozmarynu(wg uznania ,skroiłam igiełki z 1 sporej gałązki)
3 gałązki tymianku(oberwałam same listki)
sól
chilli sproszkowane
1-2 ząbki czosnku(dałam 1 ząbek)

Buraki obieramy i kroimy w cienkie plastry
Zalewamy wymieszaną i doprawioną do smaku marynatą
Wkładamy do lodówki przynajmniej na 1-2 godziny lub na całą noc
Wyjmujemy z marynaty łączymy z serem,migdałami i owocami ,ja użyłam śliwek ale wyobrażam sobie jak smakują z wiśniami ;pDo  tego pełnoziarnista bagietka i różowe lub lekkie czerwone wino
 Smacznego:)



4 komentarze:

  1. Niezwykłe połączenie smakowe, ależ to lato jest inspirujące!
    Buraki są niedoceniane , fajnie,że zamieściłaś odmienny sposób na ich podanie.

    OdpowiedzUsuń
  2. Tak lato niesie mnóstwo skarbów i inspiracji ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie wiem dlaczego tyle osób nie lubi buraków... warzywo jak każde inne. A że ostatnio się naczytałam, ile to witamin jest w nim, to się nabrało większej ochoty to częstszego go zjadania, a w takim wykonaniu jak w przepisie to już w ogóle..

    OdpowiedzUsuń

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...