wtorek, 12 sierpnia 2014

CHUTNEY...sos brzoskwiniowo pomidorowy na ostro


Chutney ,sos na ostro .Zrobiłam kilka małych słoiczków  przy okazji robienia dżemu brzoskwiniowego.
Brzoskwinie wypestkowałam ,nie obierałam bo uważam ,że w skórce jest dużo dobra,a brzoskwinie miałam z drzewa niepryskanego .

PRZEPIS:
3 szkl. przecieru z brzoskwiń ( Tyle wchodzi z ok 2 kg obranych brzoskwiń,rozgotowanych i zmiksowanych)
1,5 szkl. przecieru pomidorowego
pół szkl. oleju rzepakowego
3 łyżki cukru
1 płaska łyżeczka utłuczonych goździków
1 łyżeczki cynamonu
1 łyżeczka curry
sproszkowane chilli  dla ostrości,ja dałam ok.1 płaskiej łyżeczki
sól do smaku
1 łyżka musztardy
sól do smaku

Połączyć oba przeciery ,zagotować
Dodać olej i wszystkie przyprawy i musztardę
Chwilę pogotować i sprawdzić smak,w razie potrzeby dosmaczyć wg.własnych kubków smakowych
Gotować bez przykrycia ok 1 godziny na małym ogniu,często mieszać drewnianą łyżką aby nie przywarło do dna
Przełożyć do wygotowanych słoiczków ,zakręcić i postawić do góry dnem aż ostygną

Najczęściej wykorzystuję do serów i wędlin
PRZEPIS NA GĘSTY PRZECIER POMIDOROWY:

3 kg pomidorów dorodnych i dojrzałych
3 łyżki cukru
1 łyżeczka soli
pół szklanki wody

Pomidory umyć pokroić i wrzucić do garnka/rondla
Ucisnąć trochę aby wypuściły sok podlać wodą i gotować do całkowitego rozgotowania
Przetrzeć przez sito ,ja osobiście wolę zmiksować i dopiero przetrzeć przez sito
Przelać do czystego garnka i gotować ,aż odparuje prawie połowa płynu od czasu do czasu mieszając
Przecier ma być gęsty .
Przecierem napełniamy wyparzone słoiki,ja nakładam zimny ,wstawiam do zimnej wody i pasteryzuję lub nakładam gorące ,zakręcam i stawiam do góry dnem.
Wspaniały do zup i sosów
*Z pomidorów nie ściągam skóry ,miksuję i przecieram przez sito.



3 komentarze:

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...